ماندگارسازان آکسون

سختی گیرها در تاسیسات ساختمان و موتورخانه ها

سختی گیرها در تاسیسات ساختمان و موتورخانه ها

سختی گیرها در تاسیسات ساختمان و موتورخانه ها   ابتدا مفهوم آب سخت را تعریف می نمایم به عبارتی آبی که دارای حجم قابل توجهی کلسیم و منیزیم باشد را آب سخت می نامند گردش این آب در تاسیسات با تشکیل رسوبات سبب کاهش ۳۰ درصدی راندمان می‌شود و در دیگ ها به علت عدم گردش آب و خنک سازی و قسمتهای فلزی علی الخصوص قسمت هایی که در مجاورت شعله مستقیم مشعل می باشد.

منجر به سوختگی تویوپ ها شبکه‌ها لوله های آتشخوار و سر کوره دیگ ها در تاسیسات موتورخانه ساختمان شده و بعضا تعمیرات و نگهداری مستلزم نوسازی و متقبل شدن هزینه‌های قابل توجهی می باشد این مواد که در سیکل حرارتی تاسیسات ساختمان و موتورخانه ها در قالب نمکهای کلسیم و منیزیم حل شده در حال گردش هستند در درون دیگ به دیواره ها تثبیت شده و مانع از انتقال حرارت می گردد و گرفتگی هایی را نیز در فیلترها نافی ها و دریچه سر فلکه ها و لوله کشی سطح تاسیسات آب گرم ساختمان مبدل های حرارتی و تجهیزات موتورهای به وجود می‌آورد و بعضاً آب سخت در اثر گرم شدن که ph متغیر داشته و در لوله کشی فلزی خاصی یخ رندگی هم به وجود می آورد.

سختی گیرها در تاسیسات ساختمان و موتورخانه ها
نصب سختی گیر موتورخانه

مواد سخت موقت : بی کربنات کلسیم و منیزیوم که با جوشیدن بی کربنات ها به کربنات غیر محلول تجزیه شده و با زیر آب زدن دیگر از دیگ خارج می شوند.
مواد سخت دائم : سولفات کلسیم و منیزیم با جوشیدن قابل تجزیه نیستند.
بنابراین داشتن آب نرم برای تزریق به موتورخانه ها بسیار ضروری است و وظیفه این امر به عهده سختی گیراست سخت‌گیری‌ها در دو مدل سختگیره رزینی و مغناطیسی وجود دارد.
با استفاده از سختی گیر رزینی و تبادل یونیک صورت می‌گیرد ترکیبات آب سخت کلسیم و منیزیم با ترکیبات سدیم و پتاسیم جایگزین می‌شود و این فرآیند باعث نرم شدن آب می‌شود. در تاسیسات ساختمان و موتورخانه ها تزریق و وجود آب نرم بر عمر دیگها ، برجهای خنک کننده و مبرد تاثیر بسیار دارد و برای احیای سختگیر می بایست طبق ظرفیت آن و دِبی آب اندازه گیری شده از طریق شیر سختگیر سه حالت یا شیر سخت گیر اتوماتیک عملیات احیای سخت‌گیر در تاسیسات صورت پذیرد.

 

سختی گیرها در تاسیسات ساختمان و موتورخانه ها

خدمات ما

  •  نصب سختی گیر موتورخانه
  • نحوه محاسبه سختی گیر موتورخانه
  • قیمت سختی گیر آب
  • سختی گیر آب استخر
  • سختی گیر رزینی
  • قیمت سختی گیر آب پکیج

سختی گیر رزینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *