ماندگارسازان آکسون

دیدگاه مهندسی در تعمیر و نگهداری تاسیسات

تعمیر موتورخانه

دیدگاه مهندسی در تعمیر و نگهداری تاسیسات

پس از فرآیند و پروسه طراحی موتورخانه و تاسیسات یک مجتمع یا کارخانه اولویت تعمیر و نگهداری موتورخانه و تاسیسات از مهمترین بخش ها در نحوه رفتار تجهیزات و میزان هزینه‌های ناشی از سرویس تعمیر و نگهداری خواهد داشت. ممکن است بخشی از هزینه ها و پیش نیازهای یک فرایند تعمیر و نگهداری اصولی از دید برخی افراد هزینه‌های غیرضروری برداشت شود ولی در جامعه مهندسی برق و مکانیک و افراد مجرب تامین هزینه‌های اولیه جهت یک نگهداری اصولی نوع سرمایه گذاری در جلوگیری از هزینه‌های قابل توجه آتی خواهد بود.

 

دیدگاه مهندسی در تعمیر و نگهداری تاسیسات

بخش عمده تاسیسات مکانیکی (موتورخانه) و تاسیسات الکتریکی

موتور خانه های امروزی شامل دو بخش عمده تاسیسات مکانیکی (موتورخانه) و تاسیسات الکتریکی می‌باشد که تعمیر و نگهداری در هر یک از بخش ها جزو ضرورت ها می باشد از جمله تجهیزات اصلی موتورخانه مانند بویلرها ، دیگ های آبگرم فولادی و چدنی ،چیلرها ،منابع ذخیره آب ، منابع و مخازن کوئلی ، مبدلهای حرارتی و سخت گیری ها می باشد از جمله تجهیزات اصلی تاثیر تاسیسات الکتریکی مانند دیزل ژنراتور ،الکتروموتور ها و پمپ ها ، تابلوهای توزیع کنترل و حفاظت درایو ، اینورتر ،upsو بانکهای خازنی می‌باشد. که هر یک از تجهیزات تاسیسات الکتریکی و تاسیسات مکانیکی (موتورخانه ) دارای شناسنامه‌ای شامل نوع ساخت و تشکیل و همچنین نحوه تعمیر و نگهداری مطابق استانداردهای تعمیر و نگهداری و مقررات و مقررات ملی ساختمان سازمان نظام مهندسی می باشد یک امپراتور فنی مجرد می بایست گواهینامه های فنی و حرفه ای و دوره های مهندسی را جهت شناخت کامل لوازم و تجهیزات طی نموده باشد و به صورت تجربی نیز با هر یک از تجهیزات و ادوات موتورخانه و تاسیسات آشنایی کامل داشته باشد و از لحاظ شخصیتی و روحیه کاری نیز متعهد به اصول و مبانی اخلاقی باشد. مطالب ذکر شده به عنوان حلقه های زنجیر در انجام تعمیر و نگهداری و اصولی تاسیسات مکانیکی موتورخانه و تاسیسات الکتریکی می باشد.

 

تعمیر و نگهداری موتورخانه

 

علاوه بر مطالب ذکر شده در خصوص تعمیر و نگهداری موتورخانه تاسیسات پشتیبانی تیم فنی و تخصصی به جهت بروز رسانی اطلاعات نوین در حوزه تاسیسات و موتورخانه برق و پیاده‌سازی روش‌ها و تجهیزات به روز نیز بخش مهمی از تشکیل الگوی بهینه سازی موتورخانه و فرایند هوشمند سازی و کاهش هزینه حامل‌های انرژی در پروسه تعمیر و نگهداری موتورخانه همراه RSD می باشد که طی یک بازه زمانی همواره تاسیسات الکتریکی و مکانیکی و تجهیزات و ادوات موتورخانه را در وضعیت مطلوبی نگه می‌دارد.

بعضا در برخی پروژه‌های مجتمع‌های مسکونی اماکن و مراکز ورزشی یا نظامی پس از طراحی تاسیسات الکتریکی و تاسیسات مکانیکی مشکلات زیرساختی در لرزش موتور خانه خرابی در تجهیزات و ادوات خلاقی لرزه گیرها و ارتشاء و صدای خطوط یا عدم سیر کولر آب در فن کوئل ها یا رادیاتورها مشاهده می‌شود . که حتی در دوره تضمین پیمانکار مجری مشکلات و بعضا برطرف نشده است و ایراد ایرادات توسط تیم تعمیر و نگهداری برج ، مجتمع یا مرکز شناسایی و برطرف شده است. بنابراین مقوله تعمیر و نگهداری موتورخانه و تاسیسات با توجه به مطالب ارائه شده که جزء اصولی مهندسی برق و تاسیسات مکانیکی می باشد .

مهم ترین لایه پس از طراحی می باشد برای تهیه مستندات و اطلاعات تعمیر تجهیزات و ادوات موتورخانه همراه داشتن یا طراحی چک لیست فنی که شاخص‌های فنی و بازه زمانی اصول تعمیر و نگهداری قید شده باشد در کنار هر تجهیز می بایست نصب شود تا اطلاعات آماری صحیح از وضعیت خرابی‌ها عملکرد تجهیزات و دستگاهها ضروری است همچنین بایستی اطلاعات به دست آمده است وضعیت خرابی تعمیر و نگهداری تاسیسات موتورخانه به صورت سالیانه نمودار شود تا در مقایسه سالیانه مزیت بهره برداری با تفکیک ماهها امکان آنالیز و بررسی اقتصادی فنی نوع تعمیر و نگهداری و راندمان و بهره وریی تجهیزات قابل مقایسه باشد.

 

# تعمیر موتورخانه

 

#تعمیرات موتورخانه شوفاژ

#قیمت نگهداری و تعمیر موتورخانه

#تعمیر موتورخانه در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *