ماندگارسازان آکسون

قیمت تعمیر موتورخانه

قیمت تعمیر موتورخانه

قیمت تعمیر موتورخانه

عوامل موثر بر قیمت نگهداری موتورخانه

قیمت تعمیر موتورخانه
قیمت تعمیر موتورخانه

هزینه حفاظت و تعمیر موتورخانه مرکزی در تهران و سایر مناطق کشور در سال‌های بازپسین لغایت حدی هم به نوسانات بازار ارز بستگی پیدا کرده است .

متاسفانه این نوسان باعث می‌شود که هزینه‌های اعلام شده لغایت حدی غیر متعارف و غیر منصفانه به نظر بیاید. البته پیچیدگی کار موتورخانه و قطعات بکار رفته و سررسید باره بیچارگی برای رفع این موارد هم کارایی زیادی بر بها تعمیر و حفاظت موتورخانه دارد.

مورد دیگری که می‌تواند بر بها موثر باشد. این است که هر چه موتورخانه ارشد و پیچیده‌تر باشد سرویسکار شوفاژ باید اغلب موتورخانه را مورد بازبینی پیمان دهد مخصوصا در مجتمع‌ها و برج‌های پر واحد که دارای سرویس‌های موتورخانه تامین کننده آبگرم مصرفی ساختمان و آبگرم مصرفی در استخر و جکوزی هم هستند.

پس به این دلایل نگهداری وسرویس موتورخانه باید دفعات اکثریت مورد بازبینی و بررسی قرارگیرد و به تبع این امر می‌تواند در برآورد خرج حفاظت و تعمیر آن داشته باشد.

هزینه اسیدشویی چیلر

بخشی از خرج سرویس و نگهداری موتورخانه است

اسید شویی کندانسور و کنترل آن هم گرد از مهم‌ترین بخش‌ها در خرج سرویس‌ و نگهداری موتورخانه است که معمولا هزینه اسیدشویی کندانسور با پمپ اسیدشویی استاندارد با اسید دی اسکلر و خنثی‌سازی پیرامون کندانسور تا … هزار تومان است و در باره چیلرها هم پیشنهاد می‌شود که هر دوسال یک‌بار این شغل صورت بگیرد و این یعنی قیمت اسید شویی چیلر جذبی احتمالا فشاری بر مردمان ساختمان نخواهد آورد.

شست‌وشوی سیستم اسیدی و پاک‌سازی کامل دستگاه و تعویض هر دو بار کور درایر ضد اسید و درایر رطوبت‌گیرهم بخشی از هزینه اسید شویی چیلر محسوب می‌شود که شدنی است الی …هزار تومان شود.

قیمت موتورخانه شوفاژ و نشانه آن در محاسبه خرج تعمیرات موتورخانه

به چهره کلی قیمت موتورخانه ساختمان بسته به اینکه شوفاژخانه چه تعداد دیگ و چند منبع دارد، در هزینه تعمیرات موتورخانه کارساز است. همانطور که اجرای موتورخانه با دو دیگ نزدیک.. میلیون و ..هزار تومان و با دو دیگ و دو منبع …میلیون تومان و با یک دستگاه چیلر با برج خنک‌کننده لغایت نه میلیون تومان هم برآورد می‌شود و هزینه‌های تعمیرات موتورخانه هم بر همین پای بست، متفاوت خواهد بود و قیمت حفاظت یک موتورخانه حقیر شامل یک دیگ آبگرم … کیلوکالری کم و بیش به … هزار تومان برآورد می‌شود. البته خرج تعمیرات موتورخانه شوفاژ بسته به نو یا دست‌دوم بودن شوفاژخانه فرق می‌کند.

هزینه تعمیر و نگهداری موتورخانه استخر

همچنین هزینه تعمیر و نگهداری موتورخانه استخر خانگی هم بسته به مارک ساز و برگ موتورخانه و سیستم تصفیه استخر، گونه گرمایش موتورخانه یا عدم استفاده از وسایل گرمایشی در موتورخانه استخر، نوع لوله و اتصالات باره استفاده در لوله کشی استخر اعلام می‌شود و قیمت موتورخانه استخر برای راه‌اندازی کامل یک عدد موتورخانه استخر خانگی کوچک شامل خدماتی مانند نصب بویلر (دیگ آب گرم ) و یک عدد منبع دو جداره و لوله و اتصالات و شیرآلات و ساخت کلکتور و یک عدد پمپ و منبع ذخیره آب تقریبا 14 میلیون الی 19 میلیون تومان خواهد بود. مثل هر تاسیسات ساختمانی دیگری بها موتورخانه استخر خانگی بر هزینه‌های تعمیر و حفاظت موتورخانه استخر تاثیرگذار خواهد بود. هرچه تاسیسات گران‌تری داشته باشد، خرج تعمیر موتورخانه استخر بالاتر می‌رود.

محاسبه هزینه تعمیر و نگهداری موتورخانه

همانطور که اشاره شد، محاسبه هزینه تعمیر و حفاظت موتورخانه پیچیدگی‌های خاص خود را دارد است، به همین انگیزه نمی‌توان فقط به لیست قیمت نگهداری موتورخانه اتکا کرد. کارآزمودگان سنجاق با در عقیده دریافت عوامل متنوع هزینه تعمیر موتورخانه را به شما مجانی اعلام می‌کنند.

قیمت موتورخانه شوفاژ
قیمت موتورخانه شوفاژ

سرویس و حفاظت موتورخانه مرکزی

هزینه حفاظت و تعمیر موتورخانه مرکزی در تهران به عوامل مختلفی ارتباط دارد که مهم‌ترین آنها دربرگیرنده این موارد می‌باشد:

حجم موتورخانه: هر چه ساز و برگ موتورخانه بیشتر باشد میزان مرور و حجم شغل اغلب است
قدمت موتورخانه: هر چه عمر موتورخانه و ساز و برگ آن بیشتر باشد نگهداری و پروا بیچارگی است
تعداد بازبینی‌ها: با پروا به دربایستن و کاربری ساختمان، شمار دفعات مرور متفاوت است
عوامل دیگر: عواملی دیگری نیز هستی دارد که با بررسی موتورخانه امکان قیمت‌دهی ممکن می‌شود

نصب موتورخانه در تهران

موتورخانه‌های قدیمی‌ مثل بسیاری از ساز و برگ تاسیساتی بدلیل گذر موعد و کاربرد همیشگی دچار خوردگی‌ها، بو از بین رفتن عایق‌بندی‌ها و آب‌بندی‌ها و یا دگرگونی ها در مهار اختناق می‌شوند. که این عوامل می‌تواند حفاظت موتورخانه را زیاد جدی‌تر کند و هزینه‌های تعمیر را بالاتر ببرد.

یکی از بهترین راه‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی و کاهش آلودگی‌ها، نوسازی و باسازی موتورخانه و بکارگیری تجهیزات جدیدتر است.

در برخی موارد دشواری ها موتورخانه به حدی زیاد است که هزینه تعمیر موتورخانه نسبت به راه‌اندازی موتورخانه‌ای جدید با ساز و برگ تازه مقرون به‌صرفه نیست و بازسازی از نظر مالی بصرفه‌تر است.

 

قیمت تعمیر موتورخانه

  •  قیمت تعمیر موتورخانه
  •  هزینه تعمیر و نگهداری موتورخانه
  •  قیمت موتورخانه شوفاژ
  •  هزینه اسیدشویی چیلر
  •  تعمیر موتورخانه
  •  نصب موتورخانه در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *