ماندگارسازان آکسون

تعمیر موتورخانه ساختمان۰۹۱۲۵۳۳۸۱۸۶

تعمیر موتورخانه ساختمان

تعمیر موتورخانه ساختمان

تعمیر موتورخانه ساختمان

موتورخانه چیست؟

موتورخانه چیست؟ تعمیرات موتورخانه چگونه است؟ طرز کار موتورخانه چگونه است؟ سیستم موتورخانه چگونه پیشه می‌کند؟ چگونه می‌توان موتورخانه شوفاژ را بهینه کرد؟

این‌ها رایج‌ترین سوالاتی است که شمار زیادی از متقاضیان نگهداری موتورخانه و تعمیر آن برایشان پیش می‌آید. به همین دلیل، در پیوسته نوشتار به شرح طرز شغل موتورخانه، اینکه موتورخانه چیست و چگونه کار می‌کند پرداخته‌ایم. در پیوستگی به اتفاق ما باشید لغایت درباره موتورخانه، تعمیر و حفاظت آن اغلب بدانید.

 

شغل تعمیر موتورخانه

 

در ساختمانی که همین اکنون در آن سکونت دارید، یک فضای مشخص برای کلیه تجهیزات تاسیساتی سیستم در عقیده گرفته می‌شود که همان موتور خانه است. هدف از اینکار، سهولت در مهار و تعمیر این ساز و برگ است. در واقع موتورخانه دستگاه‌های مکانیکی و کنترل‌کننده‌های الکتریکی را در خود جای می‌دهد.

وظیفه ساز و برگ موتورخانه را می‌توان در این عبارت چکیده کرد: تهویه دلنشین-دلپذیر و گرمایش ساختمان است. سیستم‌های تهویه مطبوع و گرمایش به روش‌های متعددی پیشه می‌کنند؛ و هر روش، ساز و برگ متفاوت خویش را دارد. در موتورخانه‌ها اجزای دیگری از دسته وسایل تولید گرما مثل دیگ‌ها، چیلرها، مشعل، لوله‌های انتقال و … وجود دارند که هرکدام هدف خاصی دارند.

موتورخانه‌ها معمولا در زیرزمین خانه‌ها و ساختمان‌ها پیمان می‌گیرند. اما در اماکن و ساختمان‌های بزرگ‌تر، فضایی خارج از ساختمان برای آنها در عقیده گرفته می‌شود. انگیزه آن سنگینی تاسیسات و سروصدای زیادی‌ست که تولید می‌کنند. نگهداری و تعمیر موتورخانه در این حالت هم برای همه راحت‌تر است.

 

وسایل تبادل و پخش حرارت و سرما

در موتورخانه‌ها، آب، بخار و یا هوا از راه شبکه‌های انتقال به وسایل پخش حرارت و برودت می‌روند، و تهویه دلنشین-دلپذیر محیط را فراهم می‌کنند. منظور از وسایل پخش برودت و گرما، فن کویل (هم برای گرمایش در زمستان، و هم برای سرمایش در تابستان) و هواساز است. در موارد متعددی، تعمیر و نگهداری موتورخانه تاسیسات مربوط به همین بخش‌ها می‌شود.

سرما و گرمای تولیدشده در دستگاه‌های مولد انرژی، از راه مکنده و شبکه لوله کشی به فن کویل هدایت می‌شوند. در آنجا از کویل‌های پره دار به وسیله وزش اجباری هوا روی کویل‌ها عبور می‌کنند، و برودت یا گرما را به پیرامون منتقل می‌کنند.

 

تعمیر موتورخانه ساختمان
تعمیر موتورخانه ساختمان

بهینه سازی موتورخانه چگونه است؟

 

موتورخانه‌ها به واسطه عملکردشان، انرژی زیادی تولید می‌کنند. بنابراین، طراحی موتورخانه باید به‌گونه‌ای باشد که برباد دان انرژی در آنها به حداقل برسد. تعمیر و نگهداری موتورخانه تاسیسات یکی از اقداماتی است که در جهت بهینه سازی موتورخانه اتمام می‌شود. برخی از نکاتی که باید به آن توجه کرد عبارت هستند از:

تنظیم موتورخانه
نصب دمپر بارومتریک
عایق کردن لوله و دیگ
تطابق دیگ و مشعل در موتورخانه
رسوب زدایی و شستشوی منظم دیگ
نصب سیستم جهت کنترل محیطی هوشمند موتورخانه

 

 

خدماتی که ذیل تعمیر و نگهداری موتور خانه به شما ارائه می‌شود:

همان‌طور که از پیچیدگی این سیستم و کارکرد آن می‌توان حدس زد، خدمات نگهداری موتورخانه و تعمیرات موتورخانه کارهای متعددی را شامل می‌شود؛ از جمله:

تعمیر دیگ شوفاژ و تعویض پره دیگ چدنی شوفاژ
تعمیر پمپ آب موتورخانه، مکنده اختناق آب ساختمان، مکنده پنتاک و پمپ چینی

تعمیر مشعل و سرویس مشعل
تعمیر دیگ فولادی و تعمیر دیگ آبگرم

تعویض کوپلینگ مکنده شوفاژو مکنده آبرسانی
اسیدشویی منابع کویل دار
رفع مشکل حفره شدن دیگ بخار موتورخانه
تعویض لوله آتشخوار دیگ بخار و دیگ آبگرم
تعمیر تابلو برق موتورخانه و تاسیسات مرکزی

عیب یابی سیستم موتورخانه
سرویس و تعمیر مکنده شوفاژ

سیم‌پیچی و تراشکاری پمپ سیرکولیشن شوفاژ
نصب اینورتر برای پمپ‌های سه فاز

 

بیشتر متخصصان تعمیر و حفاظت موتورخانه تاسیسات خدمات دیگری از آنگونه اجرا، راه اندازی و نصب موتورخانه، تاسیسات ساختمان، لوله کشی آب و فاضلاب، نصب شوفاژ، چیلر تراکمی و نگهداری استخر را نیز می‌توانند به شما ارائه دهند.

 

قیمت تعمیر موتورخانه و حفاظت موتورخانه چقدر است؟

 

قیمت تعمیر موتورخانه شوفاژ چقدر است؟ هزینه حفاظت موتورخانه شوفاژ چگونه تعیین می‌شود؟ آیا می‌توان پیش از درخواست خدمات تعمیر موتورخانه و نگهداری موتورخانه از قیمت‌ها آگاه شد؟

قبل از پذیرش به این پرسش‌ها لازم است بگوییم که همگی بها گذاری‌ها برای تعمیر موتورخانه و نگهداری موتورخانه از سوی کارشناسان رسیدگی می‌شود. همچنین، قیمت تعمیر موتورخانه کاملا شفاف است؛ چرا که شما پس از اینکه فرم سفارش را پر کردید، هریک از تعمیرکاران تاسیسات موتورخانه مبلغی را پیشنهاد می‌دهند که به هیچگونه بعد از اتمام تعمیر موتورخانه تغییر نمی‌کند.

 

بهترین کمپانی حفاظت و تعمیرات موتورخانه

همان طور که گفتیم، شما در «ماندگارسازان آکسون» می‌توانید در زمینه تعمیر و نگهداری موتورخانه تاسیسات در شهرتان دسترسی داشته باشید. همچنین، می‌توانید بدون پایانی کردن سفارش‌تان، از هزینه تعمیرات موتورخانه نیز مطلع شوید.

 

تعمیر موتورخانه شوفاژ تهران

در شهری مانند تهران، تامین گرمایش، سرمایش و آب گرم مصرفی در آپارتمان‌ها و ساختمان‌های تجاری به عهده موتورخانه‌هاست. به همین علت، حفاظت و تعمیر موتورخانه تهران یکی از نیازهای بایسته و اساسی در پایتخت محسوب می‌شود.

اگر در تهران برای تعمیر و حفاظت موتورخانه تاسیسات به کمک یک ماهر تعمیرکار بیچارگی دارید، می‌توانید بهترین متخصصان تعمیرات موتورخانه را به سرعت در ماندگارسازان آکسون پیدا کنید.

حفاظت موتورخانه
حفاظت موتورخانه

 

تعمیر موتورخانه ساختمان

  •  تعمیر موتورخانه ساختمان
  •  نگهداری موتورخانه
  •  موتورخانه شوفاژ
  •  بهینه سازی موتورخانه
  •  تنظیم موتورخانه
  •  حفاظت موتورخانه
  •  هزینه حفاظت موتورخانه
  •  تعمیر موتورخانه شوفاژ تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *